Szkolenia praktyczne?

Istnieje olbrzymia ilość szkoleń o tak popularnych nazwach jak „Badania marketingowe” czy „Marketing w praktyce” i choć brzmią interesująco, to zwykle związku z praktyką nie mają, chyba, że liczyć słowo „w praktyce” w tytule szkolenia.

szkolenia praktyczne

A przecież założeniem szkoleń samych w sobie i wszelkiej maści kursów powinno być budowanie umiejętności praktycznych. Natomiast teoria powinna zajmować nie więcej jak 20% całego kursu. Niestety, aktualnie na rynku jest to rzadkością. Wynika to z faktu, że osoby prowadzące szkolenia wiedzę zdobywały nie w praktyce, a od opasłych tomiszczy, a co za tym idzie nie mają za sobą znaczących sukcesów biznesowych, co zupełnie nie przeszkadza im w tym, aby uczyć innych w tym jak należy prowadzić skuteczny biznes. W takim wypadku szkolenie może okazać się mocno nietrafioną inwestycją.

Czemu więc firmy wysyłają pracowników na szkolenia nie dających realnych korzyści? Wynika to raczej z powodu mody, którą spowodowała Unia Europejska finansując znaczną ilość szkoleń. Stąd też firmy masowo zaczęły wysyłać pracowników na wszelkiego rodzaju szkolenia, bez myślenia czy dane szkolenie da cokolwiek pracownikowi i czy pomoże w czymś firmie.